Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
Obrazek - Slider
 
-A A A+

SAMORZĄDOWCY CHCĄ MOSTU W POŁAŃCU

Samorządowcy chcą mostu w Połańcu

Przedstawiciele władz samorządowych podpisali umowę dotyczącą współfinansowania i opracowania projektu związanego z budową mostu w Połańcu oraz modernizacją drogi wojewódzkiej nr 764. Inwestycja będzie prowadzona w dwóch województwach.

Samorządowcy chcą mostu w Połańcu Projekt związany z budową nowego mostu na Wiśle w Połańcu wraz z rozbudową drogi wojewódzkiej nr 764 oraz połączeniem z drogą wojewódzką nr 875 jest sporym wyzwaniem. Wymaga przede wszystkim wspólnych działań władz obu województw, świętokrzyskiego i podkarpackiego, na których terenie będzie zlokalizowana trasa.

Przedstawiciele powiatu staszowskiego, gmin Staszów, Rytwiany i Połaniec oraz samorządu województwa świętokrzyskiego podpisali kilka dni temu umowę dotyczącą współfinansowania i opracowania projektu budowlanego dla tej inwestycji na terenie województwa świętokrzyskiego. Powiat staszowski oraz gminy Rytwiany i Połaniec wyłożą na opracowanie dokumentacji po 350 tys. zł, natomiast gmina Staszów – 100 tys. zł. Gminy uczestniczyć będą też w pozyskaniu gruntów niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia. Inwestorem zadania jest samorząd województwa świętokrzyskiego, a realizacją zajmie się Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich, który również przygotuje i przeprowadzi przetarg na projekt budowlany zadania.

Inwestycja oprócz budowy mostu w Połańcu, obejmować ma również modernizację drogi wojewódzkiej nr 764 na odcinkach Staszów – Połaniec po stronie świętokrzyskiej oraz budowę odcinka Borowa - Sadkowa - Mielec po stronie podkarpackiej. Projekt realizowany będzie głównie ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu Rozwój Polski Wschodniej. Jego koszt po stronie świętokrzyskiej to 190 mln zł, a po stronie podkarpackiej – 275 mln zł. Budowa ma się zakończyć do 2013 roku.

Źródło: UMW Świętokrzyskiego, mojeauto.pl , 2008 - 07 - 25; Foto: Łukasz Milewicz


 

Więcej artykułów…